2016 m. spalio 18 d., antradienis

Ką daryti kai išgėrus kavos dreba rankos?

Ką daryti kai išgėrus kavos dreba rankos?

Taip nutinka gan dažnai- ypač daug dirbantiems ar įtemptai besimokantiems.

Pati paprasčiausia išeitis - užkąsti daug magnio turinčių skanėstų- tiks migdolai, riešutai, avokadų salotos ar avižiniai dribsniai. Geriausia žinoma, praverstų avižinė košė su riešutais, tačiau tiks ir sausainiukai.

Jeigu kavą gėrėtė ne anksčiau kaip prieš pusvalandį-  dar išgerkite keletą stiklinių vandens, kuris padės išplauti kofeiną  iš jūsų organizmo.

Kodėl? Gydytojai nuo seno naudoja magnio sulfatą traukulių slopinimui.

Dietologai teigia, jog, traukuliai nuo kavos gali atsirasti jeigu per dieną išgeriate daugiau nei 2  didelius puodelius ( po 3620 ml) kavos per dieną. Jie taip pat pastebėjo, jog  linkusiems į rankų drebėjimą reikėtų gerti ne daugiau kaip vieną puodelį kavos iš karto- nesvarbu, kokio svorio jūs esate.

Dar viena dažnai ištinkanti bėda - kavos mėgėjai neretai geria kavą ant tuščio skrandžio. O taip kofeinas suveikia dar greičiau. Taigi- rankos ko gero pradės drebėti stipriau. Kad rankos nedrebėtų taip pat galima gamtą šiek tiek prigauti- prie kavos puodelio reikėtų ką nors užkąsti.Dietologai teigia, jog geriausiai tam  tiktų vandens  ir vitamino C turintis citrusinis vaisius. Vaisių reikėtų valgyti ne išgėrus kavą, o prieš ją ruošiantis gerti.  Pamenate,- mūsų močiutės mėgdavo dėti citrinos griežinėlį į kavos puodelį? Įtariu, jog jos taip ko gero darė  dėl to nelemto rankų drebėjimo.

O kad kava jūsų  nevestų iš pusiausvyros, rinkitės espresso būdu paruoštą kavą- pavyzdžiui kapučino. Pasirodo, jog puodelyje kapučino nelemtojo kofeino vidutiniškai  būna  apie 65 miligramus, tuo tarpu įprastinės kavos puodelyje jo gali būti apie 140 miligramų.

O ką daryti, jeigu užkandžių nėra po ranka?

Čia į pagalbą skuba mokslininkai- jeigu jau stiprios kavos padauginote- pasistenkite išgerti puodelį žaliosios arbatos be kofeino( ant etiketės paprastai yra pažymėta decaffeinated ). Yra nustatyta, jog žaliojoje arbatoje be kofeino yra dvi kofeino poveikį neutralizuojančios medžiagos - amino rūgštis l-teaninas ir antioksidantas EGCG. Jos abi veikia panašiai- padeda atsipalaiduoti ir užmigti. Taigi- vakare galite drąsiai gerti žaliąją arbatą be kofeino, netgi jei kavos ir negeriate.

Pabaigai- kaip atpažinti gerą kapučino kavą?

Tikra kapučino kavos puošmena yra pieno puta. Ji turi būti tikrai nemaža- jos aukštis turėtų siekti vieną centimetrą.

Kapučino kava saldinama beriant baltąjį cukrų ant pačios pieniškos putelės- jis turi ant jos šiek tiek pagulėti.
Be to šios kavos putelės nugraibyti nereikia. Kavą gerkite tiesiog tokią, kokia ji yra.
Tikrą kapučino kavą italai geria iki pietų- tai yra iki 14 valandos. Ir jie tą daro visiškai teisingai- dietologai rekomenduoja kavą gerti tik rytais.
Jeigu jau norite pagardinti savo kapučino puodelį kaip tai daro tikri italai- gardinkite jį tik kakavos milteliais. Cinamonas ir rudasis cukrus kapučino puodelyje - amerikiečių pramanas ir su tikra itališka kava nieko bendro neturi.

Cappuccino scuro (tamsusis kapučino) – šioje kapučino kavoje yra  mažiau pieno nei įprastiniame kavos puodelyje.
Cappuccino chiaro (šviesusis kapučino) – šioje kapučino kavoje yra daugiau pieno nei įprastiniame kapučino kavos puodelyje.
Cappuccino freddo (atšaldyta kapučino kava)- tai šaltos kapučino kavos puodelis- tiesiog nepamainomas karštą dieną.
Dancing cappuccino („šokanti“ kapučino kava) –  tai jau tikras meno kūrinys,- galima sakyti, jog tai yra kavos koktelis. Ruošiant tokią kapučino kavą, į  aukštą stiklinę pirmiausia yra pripilama šalto išplakto pieno su ledu (maždaug trys ketvirčiai indo), paskui ten pat reikia supilti  atšaldyta espreso kavos porcija (apie 30 ml) ir ant viršaus užpilama dar šiek tiek karšto išplakto pieno. Kai visi šie sluoksniai pradeda maišytis- sakoma, jog kava pradeda šokti.